torsdag 22. oktober 2009

Don Quijote av Cervantes


Utdraget fra Don Quijote av Cervantes synes jeg er en litt merkelig fortelling, fordi som virker den ganske urealistisk. Selv om jeg kanskje er realistisk var den for urealistisk for meg, fordi Don Quijote tror vindmøllene er kjemper. Selvfølgelig synes jeg fortellingen er bra, selv om jeg synes den ikke helt samsvarer helt med mine meninger. Jeg synes også at teksten og handlingen er lett forståelig, fordi språket ikke er av det mest avanserte. Personene i utdraget er godt beskrevet i teksten. Selv om man ikke får vite så mye informasjon om dem, får man vite det nokså lett via handlingene til personene. Alt i alt synes jeg teksten er godt skrevet og handlingen er fantasifull. Den er ikke min favorit sjanger, men den var god nok til å leses som en skoleoppgave. :) :)

1 kommentar:

  1. Hei! Fin tilbakemelding på en av verdenslitteraturens mest kjente bøker. Du skriver fint og gjør få feil. Fint også at du er ærlig og kommer med egne meninger!

    Finner du orddelingsfeilen i teksten?

    Bjørnar

    SvarSlett